Felanmälan . För medlemmar, hyresgäster och lokalhyresgäster.

Det finns flera sätt som du kan göra en FELANMÄLAN:

1. På fastighetsskötaren Rubins hemsida genom att klicka på länken och beskriv ditt ärende. Länk till Felanmälan.

2. Under dagtid ring RUBIN Fastighetsservice på telefon 08-744 26 01

3. Akuta ärenden
– Under dagtid ring RUBIN Fastighetsservice på telefon 08-744 26 01
– Under jourtid mellan kl. 16.00–07.00 samt helger, vid akuta fel, där fara föreligger eller att felet kan orsakar större skada om det inte åtgärdas ring 08-25 66 62.
I annat fall vänta med felanmälan till närmaste vardag och kontakta RUBIN Fastighetsservice på telefon 08-744 26 01

OBS! Att kalla ut Jouren kostar extra. Tänk på att om det är något som är ditt ansvar som lägenhetsinnehavare så får du stå för kostnaden. Tänk på att vara sparsam med föreningens medel.

På föreningens hemsidan finns tips på vad du själv kan åtgärda vid exempelvis stopp i avlopp, byta säkring etc.  Här hittar du instruktioner för hur du går tillväga. https://www.hsb.se/stockholm/bo-i-hsb/bo-i-bostadsratt-eller-hyresratt/skotseltips/

4. För ekonomiska frågor, andrahandsuthyrningar, parkeringsplatser, överlåtelser/ försäljning av bostad kontakta ; HSB Stockholm, Kund och Medlemsservice, 010-442 11 00

eller med mejl till: styrelseservice.stockholm@hsb.se