Internet och Kabel-TV

Ownit bredband 1000/1000 överföringshastighet. Support från Ownit 

För alla medlemmar i föreningen ingår abonnemangsavgift för bredband i avgiften/hyran. För att kunna ansluta till internet krävs att fiberkablaget är framdraget till din lägenhet, vilket utfördes till de som valde detta när föreningen installerade bredband. Om det inte är framdraget tillkommer en installationskostnad som du själv betalar. 

Hur kommer jag i gång med bredbandet från Ownit?

Du som boende behöver beställa och aktivera ditt bredband hos Ownit. Detta för att Ownit ska enkelt kunna supportera dig om behovet skulle uppstå samt kunna knyta de extra tjänster du eventuellt beställer av Ownit till din lägenhet.

  • Du kan beställa via deras hemsida eller med kundtjänst via telefon och bemannad chatt. De kan tyvärr inte ta emot beställningar på e-post.
  • Det går även bra att beställa när du är på plats i bostaden via deras aktiveringsportal.

För att komma åt aktiveringsflödet behöver du vara uppkopplad mot ditt hemnätverk i bostaden, antingen via en router eller med en dator direkt i bredbandsuttaget. Efter detta ska du öppna valfri webbläsare och gå in på aktivera.ownit.se, du kommer då att mötas av sidan till höger.

Beställning kan göras upp till 90 dagar före driftsättning. Aktiveringen görs samma dag som driftsättningen.

Läs mer om beställning och aktivering på Ownits webbsida.

Basutbud TV: Följande kanaler ingår och levereras av TELE 2, ( f.d Comhem) utan kostnad för medlemmen till alla lägenheter: SVT1, SVT2, TV3, TV4, KANAL5, TV6, TV8, KANAL9, TV10. 

Till detta utbud kan sedan medlemmarna köpa fler kanaler via kabel-TV-nätet från TELE 2. Kontakta TELE 2 för mer information om utökat utbud.